Claudia Schiepers


Nieuwe stek
June 20, 2006, 4:02 pm
Filed under: Londen

Morgen ga ik met mutti twee daagjes naar Londen op zoek naar de nieuwe crib. Vier verschillende "real estate agents" gaan me daarbij helpen en twee Capco-madammen offeren hun lunch op om me in te wijden in het Londense leven. Als alles goed gaat heb ik dus donderdagavond een nieuwe stek. Zoiets als dit hier. *excited*

Ondertussen komen verschillende verhuizers mijn inboedel opmeten om het kosten-plaatje van de overtocht te berekenen. Bij de ene is mijn inboedel ongeveer 27 kubieke meter, bij de andere 20… Vreemd, want ze hebben hetzelfde apartement bekeken. Bij de ene kost het 5.250 Euro, bij de andere 3.300 Euro. Ligt dat nu aan mij of is dat wel een heel groot verschil?? Benieuwd wat verhuizer nummer drie als offerte gaat doorsturen…

Ik zal stillekes aan ook maar eens afscheid beginnen te nemen van Leuven. Dat blijkt moeilijker dan ik dacht. Ik ga het hier serieus missen. Straks maar eens beginnen aan dat afscheid in de Hungaria

Ah ja, als iemand op zoek is naar een apartement in Leuven, dat van mij is te huur vanaf 1 augustus…

3 Comments so far
Leave a comment

amai, ik zou het toch niet kunnen, zo een jaartje van huis, helemaal alleen in een “vreemde” stad.. chapeau!

Comment by Isa

Good luck en hopelijk moet je de huur niet zelf betalen (djeez! ik viel bijna omver!!)

Comment by BuFS

De prijzen van de international movers zijn inderdaad nogal verschillend. Belangrijk is om na te kijken welke service ze je precies bieden: je hebt er die je meubeltjes gewoon voor de deur komen zetten, maar er bestaan ook full option services: die kerels halen je kasten leeg in Belgie en vullen ze terug in Londen. Bij mij hebben ze zelfs mijn nieuwe IKEA kasten gemonteerd ;-))
oh ja, “internationaal transport” is vrij van BTW. Als de transporteur je BTW wil aanrekenen wil dat zeggen dat hij een foutje gemaakt heeft op de factuur en er eigenlijk “profit” had moeten staan.
Veel succes met de move!

Comment by Stef




Leave a Reply

