Claudia Schiepers


Mankepoot
August 4, 2006, 2:33 pm
Filed under: Londen, Televisie

Vanavond ga ik zorgen voor televisie want ik ben weer verslaafd aan het geraken aan de PlayStation en da’s niet zo gezond. Mmmm en televisie wel… !?!

Ik heb (voorlopig) geen nood aan 359 TV-stations en 5 vind ik net iets te weinig, dus heb ik gekozen voor Digital Terrestrial TV. Gewoon een Digital set-top box kopen en voila: 40 kanalen. Allez, ik hoop dat het straks zo gemakkelijk zal werken! Freeview noemen ze dat hier. Naast Alle BBC kanalen en enkele commerciele zenders, zit er ook nog wat film, muziek en nieuws in het pakket. Perfect dus.

En ik heb al gezien dat morgen I, Claudius begint op BBC Four. Een van de beste BBC series die ik in mijn jonge jaren gezien heb, en dat nog wel tijdens de les latijn. Ik moet wel zeggen dat de volledige stamboom van Augustus net iets makkelijker van buiten te leren is als je er soap-gewijs gezichten kan opplakken. Zeker als je examenvragen in de trant van "in welke mate is Nero bloedverwant met Agrippina de Tweede" krijgt.

Als je de serie nog nooit gezien hebt, dan is het zeker een aanrader. Al denk ik niet dat hij al verkrijgbaar is op DVD of zo. Derek Jacobi is echt fantastisch als de manke keizer.

Ja ik weet het… Claudia betekent de manke, de gehavende…

3 Comments so far
Leave a comment

ochja, ik heb er ook nog in de les naar gekeken, in mijn laatste jaartje ASO.. “Clau..Cll..Clauudiuss ”

Comment by belle

Hello my little friends
😉

Comment by Gwidon

Lets go now!
😉

Comment by Ted




Leave a Reply

