Claudia Schiepers


Stok
January 3, 2007, 3:12 pm
Filed under: Uncategorized

Jan stuurt me het stokje. Voila, 5 dingen die jullie nog niet van mij wisten (familie en heel goede vrienden uitgesloten):

Carriere:
Ik haat het als mensen zeggen dat "Claudia toch wel de carriere-madame is". Ik vraag me altijd af waarop dat gebaseerd is. Omdat ik een goede job heb? Omdat ik mijn werk graag goed doe? Omdat ik er vrij veel tijd insteek? Omdat ik goed voor mezelf kan zorgen met mijn verdiende centjes?Omdat ik single ben? Zonder kinderen? Omdat ik al een aantal keren naar het buitenland getrokken ben voor mijn job? Allemaal dikke onzin. Mijn werk is gewoon belangrijk voor me omdat ik er inderdaad vrij veel tijd insteek. Het zou toch maar erg zijn als ik hier elke dag met tegengoesting zou zitten. Ben ik daarom een carriere-madame? Ik vind van niet. Mijn vrienden en familie zijn voor mij veel en veel belangrijker dan eender welke job. Ik zal ook nooit iets tegen mijn principes doen of onethisch handelen omdat het mijn carriere zou kunnen helpen (behalve misschien eens een foetel-email sturen 🙂 ). En als ik ooit de juiste tegen het lijf loop, dan wil ik daar met veel plezier baby’tjes mee maken (en veel oefenen). Mijn leven is gewoon zo uitgedraaid dat ik nu veel werk. Punt. Niet meer en niet minder.

Ergernis:
Hoe ouder ik word, hoe meer geduld ik heb met andere mensen en hoe minder ik me erger aan futiele dingen. Vroeger werd ik hoorndol van mensen die bijvoorbeeld een simpele uitleg niet begrepen. Ik kon daar gewoon niet bij en voelde het gewoon stomen. Ook ben ik de laatste jaren (iets) minder betweterig geworden. Terwijl ik vroeger altijd overtuigd was van mijn eigen gelijk en dat tot het uiterste (luid) verdedigde, voer ik er geen discussies meer rond. Uiteindelijk weet ik gewoon toch dat ik gelijk heb :-). Alhoewel het best een tijdje geleden is, denk ik dat ik nu dan ook makkelijker ben om mee samen te wonen. Ex-liefjes hebben mij horen razen over vuile sokken die niet in de wasmand lagen en hoe ze toch veel te weinig tijd aan mij spendeerden. Nu geef ik allemaal niet meer om dat soort kleine dingen en ben ik grote voorstander van een leven te hebben met elkaar, maar ook een eigen leven met eigen vrienden, hobbies, interesses etc.

Muziek:
Ik hou van muziek al heb ik er altijd een haat-liefde verhouding mee gehad. Vanaf mijn 7de moest ik op muziekles en op klarinetles. Klarinet was geen vrije keuze, maar eerder opgedrongen door de toenmalige dirigent, want die klarinet was gelinked aan de plaatselijke harmonie Sint-Martinus van Riemst. "En er waren al veel te veel dwarsfluiten, dus dat kon toch echt niet…" Dus dat resulteerde in 10 jaar klarinetles, die elke week voorafgegaan werd door geruzie, geschreeuw, nachtmerries en heel erg veel gehuil. Want ik moest gewoon.. willen of niet. En elke vrijdagavond ook nog naar de repetities van de harmonie waar het enige fijne moment de pintjes achteraf waren. En dan kreeg ik thuis weer te horen: "Ziet, madame vindt het verschrikkelijk, maar komt wel pas rond middernacht thuis!" Tot mijn 18de heeft dat geduurd, want toen pas durfde ik mijn "volwassen" leeftijd gebruiken om te zeggen: foert, gedaan met de verschrikking.
Aan de andere kant heeft de muziekles me wel geholpen met het spelen van de gitaar, dat zelfs tot optredens geleid heeft. Jaja, u leest hier de zielenroerselen van de enige echte basgitaarspeelster van de Chrysostemos-band van 1993!

Sport:
Ik kom uit een familie waar we altijd veel aan sport deden. Mijn mama tenniste, turnde en bowlt (twee keer Belgisch kampioen!). Mijn papa voetbalde vroeger (met menig gebroken poot tot gevolg en bevallige, inwonende vervangingstandartsen als resultaat), bowlt al meer dan 30 jaar en gaat zich dit jaar weer opnieuw inschrijven bij de wielertoeristen (ja, die vervelenderiken van op zondag). Mijn zusje turnde vroeger (tot het nadoen van de Olympische Spelen in de gang thuis tot een gebroken voet leidde) en heeft daarna jarenlang alle Belgische jumpings afgeschuimd waar ze in "Zwaar" sprong en aan de military cross country meedeed. Broer is een voetballer (zaal- en grote voetbal). Zelf heb ik heel veel verschillende dingen geprobeerd: zwemmen, ballet (absoluut niks voor mij), judo (heel plezant tot dat ene slechte rapport…), voetbal, ponyrijden, etc. Om dan uiteindelijk bij volleybal terecht te komen. En dat hebben we dan toch een jaar of 10 volgehouden. Totdat ik wegging uit Limburg en het gewoon te ver werd om nog 3 keer per week af te komen. En omdat ik in Antwerpen niet meer zoveel zin had in een nieuwe ploeg enzo. Vandaag blijft het bij zwemmen en af en toe eens een powerleague voetbalmatch met de mannen van het werk. Maar we doen tenminste nog iets…

Vriendschap:
Ik heb de beste vrienden die een mens zich maar kan voorstellen. Het vreemde is dat ik nooit tot een "kliekje" behoord heb. Ik kon op het middelbaar wel een beetje met iedereen opschieten, maar was nooit echt in een kliek. Mijn beste vriendinnen zaten trouwens in een school aan de andere kant van het land. Ook bij de volleybalmadammen vond ik het heel erg leuk, maar ik hoorde er toch nooit helemaal bij. Want ik had andere mensen waar ik in het weekend iets mee ging doen. Ook vandaag heb ik geen echte kliek. Mijn vrienden komen een beetje van overal en slechts zelden kennen ze elkaar beter dan van elkaar eens een keertje te hebben gezien op een feestje van mij of zo. Mijn familie zit vooral in Riemst, mijn vrienden zitten in Genk, Leuven, Antwerpen, Brussel, New York, Londen, Rome… Maar ik weet dat ik altijd bij ze allemaal terecht kan, moest ik ze ooit nodig hebben. En zij bij mij.

Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

