Claudia Schiepers


Belgie
September 27, 2007, 3:21 pm
Filed under: Belgium

Logo_2  Omdat ik het niet beter zelf kan zeggen, neem ik het gewoon over van de website. Als je er hetzelfde over denkt, teken dan zeker de petitie.

Al werkend en wonend in het buitenland voel ik me zelfs nog meer Belg. Belg eerst, dan Limburger en dan Riemstenaar. Vlaming komt eerlijk gezegd nog niet eens bij me op. Ik heb absoluut geen affiniteit met Vlaming zijn en ik ken wel de Brabanconne en niet De vlaamsche leeuw. Ik heb dan ook zeer weinig begrip voor mensen die een splitsing propageren.

En zo omschrijven ze het op de online petitie: "Alles wat we vandaag in België hebben, is door Vlamingen, Brusselaars en Walen gezamenlijk tot stand gebracht. De solidariteit tussen de rijkere en armere inwoners en de solidariteit tussen rijkere en armere regio’s zijn pijlers van onze Belgische samenleving.

We willen voor iedereen een behoorlijk loon voor hetzelfde werk, ongeacht de taal die we spreken. We willen dat alle landgenoten hetzelfde recht hebben op gezonde, veilige leef- en arbeidsomstandigheden; waar onze werkplaats of ons kantoor ook gevestigd is. We willen dat iedereen die zijn job verliest, recht heeft op dezelfde bijstand en hulp, ongeacht de streek waarin we wonen. We willen dat elk kind in het land dezelfde kansen krijgt, ongeacht de regio waarin het is geboren. We willen dat alle ouderen hetzelfde recht op een fatsoenlijk pensioen krijgen, ongeacht of ze in Brussel, Vlaanderen of Wallonië leven. Kortom, we willen solidariteit en geen splitsing."

Teken hier. Belgie dankt u.

Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

